2015 - Januári képes beszámoló!

Itt az első 2015-ös képes beszámoló! Már alig vártam, hogy azt a sok sok képet, amit készítettem megosszam veletek. Az indok amiért ilyen nagyon vártam nem más mint, hogy hoztam egy pár receptet és tippet is, ami remélem nektek is tetszeni fog :)


Csodás kilátás :) Néha szeretek tetőtérben lakni... máskor pedig gyűlölök (főleg ha vihar van) de ez a kép nekem nagyon tetszik (semmit nem szerkesztettem rajta) egyszerre baljós és csodaszép :)


F&F leárazás, nem is kell mást mondanom. Meglepően jó dolgokat árulnak, és leárazva az árukat is megérik. Divatosak, változatosak és sokkal de sokkal jobb minőségük van mint más plázás üzleteknek és igen én ide a hundm és társait sorolom...


Szintén egy F&F-es sportcipő (vagy ki minek használja) kemény 1890 forintba került és egy álom ebben tornázni itthon. Kellően merev a talpa, jól fogja a bokámat, és a cipő eleje sem szűkül össze így a lábujjaim is vidáman elvannak edzés közben :) Volt még pár darab ami nagyon tetszett... érdemes lehet megnézni a kínálatot, mert csodás bakancsok, bokacsizmák vannak leárazva.


Az ünnepi leárazás a Lushnál soha nem kerülheti el a figyelmemet mert egyszerűen oda vagyok az illatos, csillogó termékeikért. Idén azért visszafogtam magamat és tényleg csak olyan darabokat vásároltam amit eddig is használtam és szükségem volt rá, vagy pedig egy két újdonságot. Végül minden termék maradéktalanul beváltotta a hozzá fűzött elképzeléseimet. Azóta nincs pancsolás legalább egy Lush termék nélkül :P


A habcukorkirálylányok elengedhetetlen kellékei :3


De nem csak Lush termékei között találhatunk csodás fürdőtermékeket, hanem a dm-ben is akad egy két csodaszer. Az egyik kedvencem a Balea kókuszos fürdőrúdja ami valami hihetetlenül finom, krémes, édes illattal rendelkezik. Vajakból és olajokból áll, így a víz extra tápláló és kényeztető lesz. Egy fürdésre bőven elegendő egy kis darab belőle. A vajak, olajok a víz felszínére kerülnek és amikor kiszállunk a vízből ez a bőrön megmarad és szuper réteget képez. Sajnos a kádra is rátapad, így érdemes még akkor megtakarítani, hogy ne akkor akarjunk nekiesni mikor már visszadermedt az olajos vajas réteg, mert az kb lehetetlen, de egy forró lemosás azonnal eltávolítja a maradékot.


Ha már Balea, akkor szeretném nektek bemutatni ezt a két csodaszép és szuper illatú terméket. Vanília, narancs... szerintem mást nem is kell mondanom :) Édes, krémes különleges illat.  Imádom ezt a fekete csomagolást, olyan különleges és egyedi. A balea tusfürdőket pedig mindig is imádtam, ebben sem kellet csalódnom, az állaga és hatása pontosan ugyan olyan mint az eddig összes tusfürdőnek amit tőlük próbáltam. Sajnos a deo nekem nem bizonyult hatásosnak.. pedig nem vagyok egy izzadós ember, valahogy még rosszabb lesz a végeredmény, mintha semmit nem használnék... pedig az illata valami extra finom :)


Ebben a hónapban megemeltem a kádfürdőzést... tudom-tudom nem olyan egészséges, mint a hideg zuhany, de könyörgöm tél van... ennél jobb módját nem is tudom a felmelegedésnek. Sok sok gyertya, isteni illatú habfürdők, valami zene, vagy sorozat a háttérben és lehet is pihenni :)


A kis Lush tündérkéből ennyi maradt a hónapvégére. Sajnálom, hogy nem 3x ekkora méretben árusítják... szuper ápoló, illatos és hatékony termék. Nem kell aggódni, senki nem lesz tőle rózsaszín póni. De valakinek pont ez lett volna a vágya.. azokat el kell szomorítanom :D


Ebben a hónapban kaptam tesztelésre a SpaRitual egyik csodás glitteres lakkját (amit most is éppen a körmeimen van). Nagyon tetszik a szín és a végeredmény is. Bővebben találtok róla egy egész bejegyzést.


De ebben a hónapban más újdonságot is kipróbáltam, egy igazi tavaszi, barackos körömlakkot. Az Oriflame Giordani Gold Pink Carat névre hallgató változatát. Ez már a 4. vagy 5. lakkom GG lakkokból és mindegyiket nagyon szeretem. Igényes csomagolás, luxus hatás, elérhető áron. Az ecset is kifogástalan. A lakk színe pedig... hát látjátok csodás :)


A varrást sem hanyagoltam a hónapban... készültek táskák, rendezők, és neszesszerek is... de most valami teljesen új dolgon gondolkodom, új anyagokkal. Szeretnék műbőr táskákat is készíteni. Remélem hamarosan ti ti láthatjátok :)


Kicsit mát tavaszias... zöld-virágos masnival :)


Ez egy kis kakukktojás, mert nem én készítettem. Ajándékba kaptam. Már régóta szerettem volna egy hátizsákot, ami nőies és nem iskolatáskának tűnik. Hát meg is kaptam :) Nagyon sok hely van benne, így akár még iskolatáskának is jó :P 


A gyertyaszenvedély, Yankee Candle szenvedély januári hónapban kielégítve :D Már inkább tavaszias, virágos, gyümölcsös illatokat választottam. A Pink gyertya pedig Ikeás vattacukros... hűű isteni finom.


Az új tartok közül még csak ezt a kis télies, fagyos illatot próbáltuk ki. Nagyon sokáig érződik az illata. Fűszeres, fenyőfás és az egész lakást bejárja.


Volt egy fogadalmam, vagy nem is tudom minek nevezzem, mert nem ragaszkodom hozzá minden áron, de megnyugtat a tudat, hogy már egész januárban én magam sütöttem az összes péksütit és kenyeret :) (egyszer, kétszer vettünk csak a péknél, de akkor tényleg nem volt időm!) Ez a fenti egy burgonyás cipó, ami lábasban sült. Nem sokszor készül fehér kenyér, inkább sok magvas, teljes kiőrlésű változatokat készítek, de néha néha ilyen is kell :)


Szendvics zsemlék, tönköly és rozs lisztel


Öregtészta hatására csodaszép lyukacsos, levegős lesz a kenyér :)


Diós - tönkölykenyér 



Baconos, nagyon de nagyon sajtos quiche lorraine 

Nagyon sok új receptet is kipróbáltam a hónapban, sok-sok kép is készült az elkészült finomságokról, hogy ha máskor nem jutna az eszembe mit is főzzek, elég ha a képekre pillantok és már eszembe is jut, hogy áááh igen ez fincsi volt :P 


Tőkehal, fűszeres bundában, és zöldséges kuszkusszal 


Sertéssült, párolt lila káposzta és vajas burgonyapüré 


Teljes kiőrlésű nutellá - kókuszos csiga


Vöröslencse krémleves pirított baconnel (van róla recept a blogon)


Én nagyon szeretem a vajas, párolt sárgarépát vagy más zöldséget, kevés zsályával és sóval, borssal szuper bármilyen husi mellé, de önmagában is nagyon finom :)


Hamis Kijevi csirke, vajas burgonyapürével és párolt zsályás répával



És itt van a hónap ultimate receptje, kókuszkrémes tiramisu (a receptet én találtam ki, mert szerettem volna valami olyat, amiben nincs nyers tojás, de a krémessége megmarad)

Szóval itt a recept, a házi babapiskótával együtt (ami baromira ronda lett, de... fincsi)

Babapiskóta recept:

4 tojás
4 ek cukor (méz stb, ki mit használ)
4 ek liszt (de lehet mandulaliszt is)
csipet só

A tojásfehérjét habba kell verni, amit a továbbiakban a hűtőbe tartunk, amíg a többu dolog nem készül el. A tojássárgáját a cukorral szintén habbá keverjük, amíg a cukor el nem olvad, a sót is hozzáadom, majd pedig egyesével a kanál lisztet, amikor ezt is hozzáadtam akkor a tojásfehérjét nagyon óvatosan, kisebb adagokban beledolgozom, úgy, hogy ne törjön össze, maradjon habos levegős. A sütőt 180-200 fokra melegítem, a keveréket egy zacskóba, vagy habzsákba töltöm, és hosszúkás, babapiskóta lakokat formázok a sütőpapíros tepsire, gyorsan kell dolgozni, mert könnyen szétfolyhat. A tetejére lehet szórni cukrot, de én kihagytam. Beteszem a sütőbe kb 5-6 percre, majd pedig kiveszem a tepsit és megnézem az alját a babapiskótáknak, enyhén barnának kell lennie. Melegen még nem lehet levenni a papírról, így az egészet kiemelem és rácsra teszem hűlni, addig másik sütőpapírt teszek a tepsibe és jöhet a következő adag tészta, és így tovább amíg el nem fogy. Amikor kihűlnek, könnyen leválnak a papírról, rácson hagyom őket. Nem lesz olyan ropogós mint a bolti, de tudjuk mi van benne, és alapvetően az a célunk a tiramisunál, hogy a piskóta megpuhuljon.. hát itt ezt hamarabb elérhetjük :)

Kókuszos krém:

Cocomas kókuszkrém (bioboltokban kapható 320-390 egy dobozzal)
250 gramm mascarpone 
méz, vagy más édesítő ízlés szerint
1 vanília kikapart magja (elhagyható)

A kókuszkrémet le kell hűteni, vagy egy napig a hűtőben tartjuk, vagy pedig berakjuk pá órára a mélyhűtőbe (de ne felejtsük ott, mert könnyen megfagy). A hideg kókuszkrémet könnyedén felverhetjük habbá egy kevés édesítővel és a vaníliával. Mikor kellően habos, belekeverem a mascarponét is. Egy szuper krémes, nem túl édes anyagot kapunk, aminek isteni kókuszos íze, és aromája lesz.

A tiramisu elkészítéséhez szükséges anyagok:

1 dl lefőzött fekete kávé (ha valaki nem szereti, el is hagyhatja vagy tejjel helyettesítheti)
1-2 kiskanál keserű kakaópor 

Ebből a fenti adagból 6 borospohárnyi mennyiség készül, de természetes másban is elkészíthetitek, de szerintem nagyon aranyos és hatékony módja, hogy szabályozzuk a mennyiséget, hogy mennyit is fogyasztunk...

A továbbiakban pedig csak az egészet össze kell rakni. A poharak aljába megy egy réteg babapiskóta, erre 1-2 kiskanálnyi feketekávé vagy pedig tej, ennek a tetejére 1-2 evőkanálnyi a kókuszos krémből, egy hintésnyi kakaópor és ismét jöhet a piskóta és így tovább míg utolsóként a habbal lezárjuk a folyamatot. Kakaóval nem érdemes tálalásig meginteni, mert átnevesedik és csúnya lesz :) de máskülönben nem zavaró az sem, sőt még egy réteg kakaó sem fog ártani (én is így tettem).

A poharak mehetnek a hűtőbe, ahol lehetőleg semmilyen erős illatú étel nincs, ha van csomagoljátok be, mert a süti képes átvenni az illatát és higgyétek el az borzalmas... volt már estet, hogy más habos sütinek a krémje konkrétan vöröshagyma ízt kapott a hűtőben... elég extra volt :) A sütinek jót tesz egy éjszaka pihenés. Másnap a krém megdermed, a piskóta megpuhul és akár még szeletelni is lehetne, ha valaki egyben készítette, és nem egyesesével kis poharakban. A tetejét meghinthetjük kakaóval valamint kókusszal a tálalás előtt :)

Őszintén mondom, ez volt a legfinomabb tiramisu (ha még annak lehet ezt nevezni) amit valaha ettem. Kellemesen krémes, nem túl édes és enyhén kókuszos... 


Narancsos - étcsokis süti 


Almás - ribizlis morzsasüti tejszínhabbal. Áhh ez valami isteni desszert, gyorsan elkészül, és ezerféleképpen variálható. Nem olyan mutatós, és nem olyan nagy szám mint egy tiramisu, de egy hideg estén a kellemes fahéjas almás illat ami bejárja a lakást mindent felülmúl. A receptet én is a neten találtam, biztosan ti is könnyedén találtok valami szimpatikusat amit szívesen kipróbálnátok, ne hagyjátok ki... megéri elkészíteni :)


Nagyon szeretem a teákat, legyen az gyümölcs, vagy zöld tea, de akár jöhet egy kis herba vagy fekete tea... minden pillanatnak, évszaknak megvan a kedvelt változata nálam. Én zöld teát leginkább nyáron fogyasztok, kellemesen frissítő hatása van, télen a teltebb fűszeres változatokat kedvelem, pl narancsos fekete tea. De most ráakadtam a dm-ben erre az Alnaturás finomságra, az ára is kedvező volt, és bio gazdálkodásból származik, így tudom, hogy a tea amit kapok biztosan vegyszermentes és a termelőket sem zsákmányolják ki. Persze ez nem mindenkinek kritérium, én sem mindig és mindennél törekszem erre az elvre, de ahol tehetem, és anyagilag megtehetem ott próbálok erre figyelni :)


Imádom ezt a bögrét, nem tudom mi az ami annyira tetszik benne.. picike és aranyos, tetszik a mintája, és hogy már lassan 2-3 hete ebből kávézok minden reggel erős vágyat érzek, hogy valamikor Rómába látogassak... :D


Vaníliás étcsokoládés forrócsoki :)


Fekete kávé egy jó nagy adag tejszínhabbal (persze normális, kézzel felverős változattal, nem holmi műhabbal :P) ezt mindenkinek ki kell próbálnia, persze szigorúan heti egyszer, nehogy baj legyen belőle :) 

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Remélem tetszett nektek ez a januári átfogó képes beszámoló, tudom-tudom ez inkább, mit ettem az elmúlt hónapban bejegyzésnek felel meg, de igyekszem ezentúl mást is lefotózni!



-Rita



2 megjegyzés:

  1. Én inkább zuhanyozni szeretek, a forró fürdő nem az én műfajom, így fürdőgolyót sem próbáltam még, de a lush termékek birizgálják már egy ideje a fantáziám. Télen inkább a krémtusikat részesítem előnyben, a Balea krémtusi? Nagyon jól néznek ki az ételek :-) A zöld tea nálam is kedvenc, de a gyümölcsteáknak is rajongója vagyok :-)

    VálaszTörlés
  2. Azokról a szendvicszsemlékről meg a lukacsos tésztás kenyérkékről receptet tudnál majd mellékelni valamikor? :D
    A többi kaja is nagyon guszta, ill. szépek a képek. Majd a tartokra is kíváncsi leszek, a Garden Sweet Pea és a Beach Flowers érdekelne (az Icicles, a Champaca Blossom és a Lemon Lavender nekem is megvan) :)

    VálaszTörlés