Ragadós csokoládés banánkenyér - recept!

Évek óta készítek előszeretettel különböző gyümölcskenyereket, pár nappal ezelőtt pont egy diós almás fahéjas változatot készítettem, de találomra ment a recept, így arról nem tudok beszámolni. Nah de itt van ez a csokoládés szuper ragacsos édesség amiről még azt is elmondhatjuk, hogy viszonylag egészséges. Hogy micsoda? Tehetitek fel a kérdést, hogy lehet egy ilyen recept egészséges... hát úgy hogy megreformáltam. Nem mondom, hogy a kalóriatartalma sokkal kisebb lenne, de értékes összetevőket tartalmaz és ha már sütit eszünk akkor azok legyenek ilyen egészséges alternatívák. Sőt a receptet még tovább is fokozhatjuk, hogy még egészségesebb legyen.

Tej, tojás, cukor, és fehér liszt mentes!


A recept nagyon egyszerű, ismét egy kis CUP mérővel készítettem, mert sokkal könnyebb és gyorsabb mint mérlegelni a dolgokat. Tudnak valamit ezek az amerikaiak (meg azok akik ilyet használnak)



Pont a recepthez vettem ezt a mérőt a tescóban, 149 forintért, kíváncsi voltam, hogy pontos e a beosztás, és az otthon lévő drágább (eddig tökéletesen bevált) cup mérővel összehasonlítottam, és tádám ugyan olyan :) Szóval nyomás venni egy ilyet főleg azoknak akik sok receptet használnak külföldi oldalakról!

Recept:

Minden indokolva, csak ha valaki kérdezné 

1 érett közepes avokádó (ez a zsíros rész, olyan mint a vaj, szaftos puha lesz a kész süti)
2 banán (szaftossá, ragadóssá és édessé teszi a sütit)
1 cup méz (vagy bármi édesítő amit használni szoktunk, méztől ragadós, édes és egészséges de kalóriában nem éppen alacsony sütit kapunk)
1 mokkáskanál só 
1 kiskanál szódabikarbóna, vagy sütőpor 
1 kiskanál citromlé vagy ecet ( csak akkor ha szódabikarbónát használunk, segíti a reakciót, jobban megemeli a sütit)
2 evőkanál vaj vagy kókuszvaj 
2 cup teljes kiőrlésű liszt (nálam rozsliszt, ez a legjobb ilyen sütikbe)
1/2 cup kakaó por (holland, nem édesített)
1 evőkanál fahéj (elhagyható)

+ bónusz finomságok a sütibe 

1 cup dió, vagy mandula 
1 cup étcsokoládé darabok 
1 cup darabolt banán 
1 cup vörös áfonya

Vagy ezek keveréke, én diót használtam ez illik legjobban hozzá szerintem, de egy kis étcsokoládéval  még őrületesebb lehet a recept, csak sajnos nagyobb lesz a kalória tartalma :) 

Először a száraz összetevőket egy edénybe tesszük és összekeverjük. Egy másik edénybe mennek a nedves összetevők, kezdve a banánnal és az avokádóval, amit villával összetörünk. Mehet bele a méz és a citromlé valamint a vaj vagy kókuszvaj és alaposan átkeverjük. Ezután a nedves részhez öntjük a kakaós lisztes keveréket, és csomómentesre keverjük. Ha ezzel megvagyunk jöhet a bónusz összetevő én diót használtam, de mindenki tegyen bele olyan fincsiséget amit a legjobban szeret. Ezután egy kenyérsütő formába tesszük, és közepes hőfokon (150-160 fokon) 35-45 percig sütjük, a közepe ilyenkor tűpróbánál még ragadós lehet, de ez a jó, nem akarjuk kiszárítani. Nincs benne tojás, szóval ettől nem kell aggódni, hogy valami nyers marad a sütiben :)

Ha megsült kivesszük és ha kibírjuk kihűtjük, és csak azután szeleteljük. Recés, cakkos késsel érdemes, mert könnyen morzsálódhat a külső része. A tetejére lekvárt, mogyoróvajat, nutellát tehetünk, de egyébként nem szükséges mert magában is csodálatos csokis élményt nyújt és minek emelnénk még a kalória szintet (bár én megtettem, nem volt rossz, de inkább magában eszem ezentúl). Forró kávé vagy tea mellé nagyon fincsi süti. A teljes kiőrlésű liszt miatt laktató és kiadós, dió pedig nagyon egészséges.

Akik még jobban szeretnék egészségesebbé tenni azok, a liszt felét darált dióval, mandulával helyettesíthetik, méz helyett sztíviát vagy eritritet használhatnak, de akkor 2 darab avokádót érdemes használni, az állagának megtartása érdekében.



Én alig egy hete vettem ezt a szilikonos formát, akciósan a tescóban, és nagyon imádom! 1000 forint volt akciósan, aki teheti csapjon le rá, sőt ha volna még én vennék még egyet, mert sajnos csak 20 centi és nem lesz belőle olyan sok süti, hogy akár másokat is meglepjek vele. De nagyon fincsi baconos csirke mellett lehet benne sütni, és bizony abból is érdemes dupla adagot készíteni :D




Én a Spar Natur Pur lisztjeit szoktam használni ez a kedvencem, 450-500 forint, nekem 2-3 hétig elég, palacsintának, sütiknek, kenyérnek tökéletes alapanyag. Próbáljátok ki, akár keverve is nagyon jól működik és zablisztek szoktam kombinálni, és nagyon kellemes állagot tudok belőle kihozni!


A közepe még picit krémes, ragadós, és szaftos. A diók kellemesen ropogósak, csak picit nehéz a szeletelés. Akik attól tartanak, hogy az avokádó miatt furcsa lesz a sütemény azok ne féljenek, semmi ízt nem fognak érezni, csak az állag javítása érdekében kerül a sütibe, valamint mert egészséges, értékes összetevőket tartalmaz!



Tudom egy picit sok lett a mellébeszélés a recept mellett, de érdemesnek tartottam ezeket az információkat megemlíteni, sokszor kérdeztétek én pontosan milyen termékeket, eszközöket használok, ezért mutattam meg ezt is nektek, hátha valakinek jól jön az információ.

----------------------------------------------------------

Sok sikert a recepthez, ha valaki elkészíti küldjön képet a facebook csoportban :) És talán a beküldők között kisorsolok egy két konyhai eszközt.


Melyik a kedvenc sütitek, melyiket szeretnétek, hogy elkészítsem reformosítva (ha még nem sikerült találnotok jó receptet)?


-Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése