Yankee Candle - Fireside Treats - vélemény!


Nem vagyok teljesen biztos, de körülbelül egy évvel ezelőtt megszaporodtak a Yankee Candle gyertya tesztek a magyar blogokon is. Először nem igazán hoztak lázba ezek a csöppet drága illatos csodák, de pár hónapja engem és behálóztak. Ajándékba kaptam egy vanília lime tartot ami felülmúlta az elvárásaimat a Yankee Candlel kapcsolatban.


A mostani bejegyzésben a Fireside Treats nevű tartot szeretném közelebbről bemutatni. Akciósan jutottam hozzá az előző hónapban, de csak most került hozzám.

 "A táborozás örömteli emlékei... egy kis nevetés és éneklés tökéletes kiegészítője a finom és puha mályvacukor édes aromája."

A kibontott tartot megszagolva először az édes illatát érezhetjük, valamint van benne egy nagyon enyhe frissesség, ami nekem valahogy a frissen mosott ruhákra, és a télre emlékeztet. Én a tartnak csak egy kis darabját tettem bele a mécsesbe, de így is órákon sőt napokon át érezhető volt az illata. A felolvadt illatozó viasznak egy picit füstösebb-férfiasabb, cukrosabb az illata, itt már nincs jelen a frissesség, de nagyon kellemes. Sajnos én egy két óra alatt hozzászokok az illatához, így csak akkor veszem észre, ha közel hajolok a mécseshez. De ha elmegyek otthonról és hazajövök azonnal feltűnik a kellemes illata.

Mivel én gyakran ráunok az illatokra így még azelőtt, hogy elfogyna az egész tart, a mécsest a hűtőbe teszem, és pár perc után kipattintom belőle a megszilárdult viaszt, így a helyére máris jöhet egy újabb kellemes illat.

A maradék viaszt egy zacskóban lezárva tartom egy kosárban, a többi tartal és gyertyával együtt.

Nem túl intenzív és erős illat, a páromnak is nagyon tetszett, olyan mintha sütit sütnék, természetes kellemes cukros édes illatra emlékeztet.

Ősszel és télen nagyon kellemes melengető illata van. Ha elfogy biztosan fogok még belőle vásárolni!

Egy tart ára 450 forint, én akciósan 25%-al olcsóbban jutottam hozzá, mert ez volt a szeptemberi hónap illata. Egy ekkora viaszt, felváltva a többivel biztosan sokáig fogom használni, de havonta nagyjából 2-3 egész darabot használok el, ami szerintem nem is olyan sok, ha kiszámoljuk, hogy minden nap, több órán át égetem őket!


Néhány információ a tart hátulján is megtalálható a használatáról

Én soha nem teszem egészbe bele a viaszt, mert nincs akkora mécses - illóolaj tartóm amibe beleférne, így mindig csak egy negyed darabkát égetek egyszerre. 1-2 napon belül ki szoktam cserélni a viaszt, ennek a legkönnyebb módja a hűtőbe tesszük a kihűlt viaszos párologtatót, és 10-20 perccel később a viasz könnyedén kipattan belőle. Ha a maradék viasznak van még illata akkor én vissza teszem egy zacskóba, hogy újra felhasználhassam, ha pedig nincs akkor egyszerűen kidobom.

A tartok állaga egy kicsit problémás, mert morzsálódik és darabos, így ha felezni szeretnénk használjunk alátétet, vagy dolgozzunk egy zacsiban, így nem fogjuk mindenhová szétszórni az illatos viasz darabokat.

Arról pedig gondolom nem kell senkinek sem szólnom, hogy soha ne hagyjátok felügyelet nélkül az égő gyertyákat, mert fokozottan tűzveszélyes. Kisgyerekektől, kisállatoktól távol tartsuk, hogy nehogy magukra borítsák a forró viaszt.




Ahogy haladok az illatok tesztelésével, ide is hozok egy egy bejegyzést, hátha valakinek megkönnyítem a vásárlást, vagy a döntést. Sajnos az én közelemben sincs üzlet, ahol személyesen tudnám kipróbálni, remélem hamarosan Szegeden is terveznek valamilyen formában üzletet nyitni. Nagyon sok illatot azért nem is rendeltem meg, vagy helyette éppen mást választottam, mert nem tudtam a leírásból eldönteni, hogy szeretném e. Van olyan illat amivel eléggé mellélőttem, és egyszerűen nem tetszik az illata, és olyan is van ami a kétkedésem ellenére fantasztikus!




Kíváncsi vagyok nektek mi a véleményetek a Yankee Candle gyertyákról - tartokról?!




-Rita

12 megjegyzés:

  1. Engem mindig érdekelnek az ilyen bejegyzések, hiszen én írtam róluk először a magyar beauty blogger világban. Legalábbis én úgy tudom és a többiek is azt mondják, hogy nálam olvastak róla először. :D
    Szóval évek óta függő vagyok. Egy évvel ezelőttig mindig üveggyertyáim voltak, aztán felfedeztem, hogy itthon is kapható a márka és azóta átálltam a tartokra. Azóta az illatok nagy részét már kipróbáltam.
    A Fireside az egyik kedvencem, annyira igazi sült pillecukor illata van... Ha igazi sütiillatot akarsz, akkor próbáld ki a Christman Cookie vagy Snowflake Cookie illatokkal összekeverve. Isteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike :) Hát igazából nem szeretem kimondottan a süti illatokat, mert szomorú leszek, hogy nincs igazi :DDD és az olyan becsapós illat, mert megkívánok egy kis vaníliás finomságot. De egyébként, november végén december elején tervezek még vásárolni néhány téli illat, oda biztosan egy kettő bekerül az általad említett darabokból. Sőt ajándékba karácsonyra is tervezek vásárolni belőlük!

      Törlés
    2. Ez mennyire így van. :D Valamelyik nap jött a barátom és rögtön szaglászni kezdett, hogy mit sütöttem. Nagyon megnyúlt a képe, amikor mondtam neki, hogy csak az illatosítót érzi. :D Úgyhogy muszáj volt végül muffint csinálni. :D

      Törlés
  2. Úgy meghoztad hozzá a kedvem, hogy gyorsan énis elkezdtem ezt égetni :D
    Pedig már egy ideje csak állt a tartos dobozban :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát csak úgy megszaglászva nincs túl jellegzetes illata, de égetve nekem nagyon finom, nem túl intenzív és erős de érezhetően jelen van és betölti az illata a lakást, sőőőt még a lépcsőházban is érezhető, pedig csak párszor nyitottam ki a bejárati ajtót, mert mondták, hogy talán innen jön ez a jó illat ?! :D

      Törlés
  3. nekem ez az illat nincs meg sajnos.
    A Vanilla lime nekem túl erős,én még csak most kezdtem el a tart-ok felhalmozását :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nekem is egy kicsit túl intenzív volt a limeos, de két három égetés után már csak í vanília marad meg benne, nagyon érdekes, hogy így változik az illata. Utána már nekem nagyon kellemes volt, nem fájt tőle a fejem :)

      Törlés
  4. Én is rengeteget olvastam már róluk, hogy mennyire isteniek, szóval egy ideje nekem is tervben van a beszerzésük, bár én szerintem tartokat fogok csak venni, nekik egészen elfogadható az áruk, ráadásul személyesen egyszerűbb lesz választani is :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem ez az abszolút kedvenc YC illatom! :))

    VálaszTörlés
  6. Én imádom az ilyen teszteket olvasni, mert érdekel mások véleménye, több orr többet szimatol :P Ez a tart nekem is meg van, de zimankósabb időkre tartogattam - azt hiszem eljött az ideje, hogy felavassam :)

    VálaszTörlés
  7. Én is sajnálom, hogy nincs még üzletük Szegeden, mert sokkal könnyebb lenne a választás szaglászás alapján, mintsem a neten utána olvasva... :S Ennek ellenére néhány hete engem is elkapott a láz és egyből rendeltem 8 tartot. :D Így az igazi ősz beköszöntével nagyon szívet melengető érzés lesz majd beillatosítani a szobát és teát szürcsölgetve egy plédbe burkolódzva olvasgatni. Remélem egyik illat sem okoz majd csalódást, és nem kell róluk negatív véleményt írnom. :)

    VálaszTörlés
  8. Mécsesekkel kezdtem meg a YC termékekkel való ismerkedést. Többfélét próbáltam, de kevésbé intenzív az illatuk. A szobából ki illetve belépve érezni csak, gondolom kisebb helyiségben jobban teljesítenek. A tart szerintem teljesen más tészta, sokkal erősebb illatúak. Jelenleg a Vanilla Chai illatozik, fűszeres-édes illat

    VálaszTörlés