Avokádós brownie - tej, tojás, cukor és gluténmentes recept!

Ha már ennyi mindentől mentes a recept, akkor sokaknak felmerül a gyanú, hogy ez nem lehet túl finom édesség, és főleg akkor ha egy igen népszerű darabról a brownieról beszélünk.

Sokan inkább maradnak az eredeti receptnél és ritkábban fogyasztanak ilyesmit, de mivel nekem még a normál alapanyagokból sincs sose itthon, így muszáj a neten keresgetni... aztán egy picit átalakítani :)


Így született ez a recept, és megmondom őszintén jobb mint az igazi. Kellően édes, szuper ragacsos és krémes a közepe, pici fűszertől pedig nagyon különleges az íze is. Nincs benne tojás és tej valamint kristálycukor és hát aki szeretné sima liszt helyett használhat nyugodtan gluténmentes változatot úgy ahogy én is tettem, mert nagyon finom így is!


Recept:

Ismét cupokban mértem mindent, mert a recept amerikai, de egy normál bögrével tudjátok helyettesíteni.

2 érett avokádó kikapart húsa ( pár nappal ezelőtt nagyon jó áron volt a hass avokádó a lidlbe 170 ft körül, én vagy 5 darabot hazavittem)
1 cup kakaó 
2 cup rizsliszt 
1 cup méz (vagy bármi más egészséges édesítő, érdemes kóstolgatni méz kicsit édesebb mint a cukor)
1 1/2 cup víz (igen víz, nekem is furcsa volt de okés a recept)
3/4 cup csokoládé felkockázva (70-80 % étcsokoládé, a lidlben egész jókat lehet kapni 120 gramm egy tábla és 399 forint, én csak egy fél darabot használtam el)
1 tk szódabikarbóna vagy sütőpor 
1 tk mézeskalács fűszerpor (fahéj, gyömbér, ánizs, kardamom stb)
1/4 tk só

Nem szükséges csak ha szeretnénk és van otthon akkor mehet bele egy fél vaníliarúd kikapart magja, én tettem bele, de csak azért mert kezdett nagyon kiszáradni és muszáj volt felhasználnom.


Ez a kép már reggel készült, és látszik, hogy még mindig puha, és krémes az állaga, pedig a hűtőből vettem ki.

Az avokádót kikaparom és villával összetöröm, ez adja a zsíros részt a receptben, nincs semmi íze, de nagyon szaftos és puha krémes lesz tőle a süti. Amikor nagyjából összetörtük, akkor mehet hozzá a víz és a méz valamint a fűszerek és egy botmixerrel simára turmixoljuk, meglehet kóstolni, hogy hiányzik e belőle valami, beleteszem a sót és a szódabikarbónát. Egy spatulával elkeverem és mehet bele a kakaó és a rizsliszt. Az étcsokoládét feldarabolom és azt is hozzákeverem.

Egy közepes méretű tepsibe sütőpapírt teszek és ebbe teszem a tésztát, elsimítom, hogy egyenletes legyen. 180 fokon sütöm addig, míg a közepes egy kicsit lágy, és nem sült át teljesen. Mivel nincs benne semmi nyers (tojás vagy olyan ami esetleg nyersen árthat) így ezen sem kell aggódni. Hagyom egy picit hűlni, és amikor már nem bírunk tovább feldarabolom (12 nagy kocka lett belőle) és jöhet a kóstolás, férfiak esetében ugye először nem mondunk semmit, és ha látjuk, hogy ízlik nekik akkor elmondjuk a nagy igazságot :D



Nálunk már tudja a párom, hogy majdnem minden édesség "egészségesebb" változatát készítem, de szerinte is isteni finom ez a recept... szóval ha nekem nem is de neki higgyétek el.



-Rita 

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni! :) Csak annyi kérdésem van, hogy a víznél is cup a mértékegység? Tehát másfél bögre? Bocs, hogy értetlen vagyok, csak olyan soknak tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen cup :D szóval jól írod hogy másfél bögre, de mindjárt bele is írom!

      Törlés
  2. a víznél én sem értem pontosan, szerintem lemaradt egy cup szócska :) amúgy tutira ki fogom próbálni, mert tojás és tej allergiám van, így mindig lelkesen gyűjtögetem a "mentes" recepteket, és például tojásmenteset elég nehéz találni. :)

    VálaszTörlés
  3. Hú ez nagyon jól hangzik. :) Én ma épp avokádókrémet készítettem reggelire, én is bevásároltam belőle a Lidl-ben. :D

    VálaszTörlés