Almás - Datolyás turmix!

A mai nappal megkezdődött az iskola, és ezzel egyidejűleg hivatalosan az ősz is egyre közelebb került hozzánk, amit én nem bánok, mert imádom. De sajnos nagyon sokan nem éppen kedvelik ezt az évszakot, ezért gondoltam, hogy megosztok veletek egy egészséges és tápláló turmixot, ami ideális reggelire, uzsonnára, vagy akár desszertnek is, és számomra az őszt idézi!



A recept egyszerű és jól variálható, leírom, hogy én hogyan készítettem:

Recept 2 főre 

2 darab alma
1 marék datolya kimagozva 
4 dl tej (magtej, gabonatej, sima tej)
1 evőkanál mogyoróvaj
1 evőkanál chia mag 
1 dl zabpehely 
1 dl natúr joghurt 
1 kk fahéj 
1 csipet só 

Az egészet egy turmixba halmozzuk és addig keverjük amíg krémes sűrű állagot nem kapunk, ha valaki hígabbra szereti az önthet hozzá még tejet.

Ebben a receptben, a datolya szolgál édesítőnek, nem kell bele semmi más cukor vagy méz. A datolya sokkal egészségesebb és nem utolsó sorban még finom is tőle a turmix, nincs neki kellemetlen mellékíze, mint sok cukorpótlónak.


100 gramm datolyában 277 kalória van




Szerintem ez egy nagyon finom és leginkább őszi turmix, a zabpehely miatt kellően telít és nem leszünk rögtön éhesek, suliba is magukkal tudjuk vinni egy termoszban.

Készítsétek ti sok turmixot :)


-Rita 

1 megjegyzés:

  1. Hmm...nagyon jól néz ki!!!!! Általában különféle turmixokkal kezdem a napom, hiszen egyszerre laktató, finom és alacsony kalóriatartalmú. Szerintem ezt is ki fogom próbálni! :)
    http://floraljunkie.blogspot.ro/

    VálaszTörlés