Köröm és kézápolás ahogyan én csinálom!

Sziasztok, többet is érdeklődtek mit és hogyan csinálok ha köröm és kézápolásról van szó.

Így megírtam ezt a bejegyzést ami talán egy kis útmutatóként tud majd szolgálni mindenkinek!


Először is bemutatnám az eszközöket 

Balea vaníliás kézkrém, nagyon könnyű krém gyorsan beszívódik, napközben szoktam használni, én szeretem az illatát meg az állagát de ez nem olyan amit annyira ajánlanék 

Isana körömlakk lemosó mandula illattal (olajjal??) olcsó nagy kiszerelésű és gyorsan eltávolítja a körömlakkot, nem szárítja túlzottan a körmöt és a bőrt

Manikűr készlet 

Essence csokis málnás kézkrém, táskába való változat amit akkor használok ha éppen úton vagyok

NYC körömerősítő körömlakk 

A kis golyó az egy körömbőr ápoló wax

Egy egyszerű reszelő 

A kedvenc testvajamat kézápolásban is gyakran használom, mert kellően gazdag krém, gyorsan beszívódik jól táplál 

Szódabikarbóna (ez amolyan csodaszer nálam)

Vattakorongok 


Mindenféle reszelő, olló csipesz és körömbőr eltávolító eszköz (ezt én nem használom soha, mert szerintem jobb visszatolni a bőrt mint "levágni")


Körömlakk lemosás után ilyenek a körmeim, szabálytalanok, sárgák, picit piszkosak is :D

Szóval rájuk fér egy kis ápolás


A kedvencem a szódabikarbónás kézradírom 

Egy kevés krémbe egy két evőkanál szódabikarbónát teszek és ezzel alaposan átradírozom a kezem, legalább 5 percig, a körmeimet is, hiszen valamelyest fehérít is.

Ezt a folyamatot egy forró szódabikarbónás kézfürdővel is kiválthatjuk.

A poszt után mindenki kenje be ezzel a kezét és alaposan dörzsölje át, majd mossa le.

Hihetetlen puha és bársonyos lesz a kéz.


Ha még nagyobb tisztításra és hámlasztásara vágyunk (valamint körömfehérítésre) akkor radírozás után valamilyen savas gyümölcsöt citrom, narancs csurgassunk a kezünkre, varázslat... el kezd pezsegni az egész, ezzel néhány perc alatt kenjük át a kezünket főleg a körmök alatt.

Ha ezzel megvagyunk, akkor mossunk kezet és jöhet a körömreszelés, vágás formázás 

Én mindig csak egy irányba reszelek, soha nem ide oda húzgálom a reszelőt (Anyától tanultam) aki akarja csinálja így de ha valaki húzgálni szereti annak sincs akadálya részemről.

Tehát én kb egyformára reszelem őket, szépen megnézem akad e valahol, ott még korrigálok, oldalt ha köröm mellet van kis kiálló darabka azt csipesszel levágom.

A körmöm alatt a kis tisztító "kanalas" eszközt vetem be, ugyanezzel a körömbőrt is visszatolom, hogy ne legyen ránőve a körömre.

Ha kész a formázás jöhet a polírozás ez azoknak jó akik nem szeretnek körömlakkozni, kell hozzá egy polírozó reszelő, amivel szép fényesre lehet a köröm felületét sika mikálni, én csak általánosban használtam, amikor nem lehetett körömlakkozni.

Ezután általában lakkozni szoktam, de most egy újdonságot vezettem be a körömápolásomban, mégpedig egy körömerősítő körömlakkot, amiről majd részletesebben is fogok írni, hogy miként vált be, de addig is lássuk az első benyomásokat.



NYC körömerősítő körömlakk 9.7 ml 450 forint most akciósan a Rossmannban 

Kék híg lakk van benne, állítólag ápoló összetevőkkel van gazdagítva.

2 rétegben kentem fel, gyorsan megszáradt, pár óra után érdekes kékes lila fény lett a körmeimnek, de nekem pl tetszett, kb 5 nap után kezdett egy kicsit megkopni.

Azért vettem mert sokszor lemezesen betörik a körmöm és hátha segít rajta 


Lakkozás után jött egy adag Alverde testvaj, és körömbőr ápoló wax, melyet szorgosan belemasszíroztam a körmömbe és a körömbőrömbe, szép fényes lesz tőle a kezem,



És ilyen lett a végeredmény, ápolt fényes körmök, bársonyos bőr 

Hagyhatjuk így, de akár színes körömlakkot is vihetünk fel rá 


Most pedig pár bónusz kézápolási dolog amit jó ha megjegyeztek 

Mindig legyen nálatok valamilyen krém, irodában, otthon, táskában (olyan mai bevált) nem kell megvárni míg kireped kiszárad a kezünk 

Ha zöldséget vagy gyümölcsöt hámozunk, a héjukkal kenjük át a bőrünket, ez plusz vitaminforrás, pl uborka héja és leve csodálatos, de bármilyen gyümölcsöt használhatunk

Hetente készítsünk egy kézmaszkot, akár éjszakára is fent hagyhatjuk (pl olíva olaj, kókuszolaj, méz, banán avokádó, válaszunk ezek közül néhányat majd készítsünk egy pépet amivel jól befedjük a kezünket, teszünk rá egy zacskót, majd jöhet egy zokni, hogy ne essen le

Gyakran reszeljük meg a körmünket, ezzel erősítjük azt, és nem fog berepedni beszakadni, ezt 2-3 naponta végezzük el, nem tart tovább mint 5 perc

Éjszaka mindig használjunk valamilyen tápláló krémet, hiszen ilyenkor van ideje ápolni, mert napközben legalább óránként megmossuk a kezünket



Én ezeket a pontokat tartom fontosnak, ha esetleg másnak van valami jól bevált tippje, kérem ossza meg velünk mert nagyon érdekel (pl a körömnövesztéssel kapcsolatos ötletek )


Azt hiszem ez most ennyi lett, még jönni fogok egy bejegyzéssel melyben megmutatom segített e a körömerősítő :)


Remélem hasznos volt, és találtatok valami újdonságot is 



-Rita

14 megjegyzés:

  1. hmmm jó volt ez a poszt :) olyan szép körmeid meg kezed van... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike, pedig nagyon rövidek az ujjaim a tenyerem meg tök nagy, de legalább jó nagy sallert tudok adni :D

      Törlés
  2. nekem nagyon tetszik a kormod ès a formàja.ami àllitolag nagyon jo a japàn manikur.alig vàrom,hogy kirpobàljam.mivel tapasztalatom nincs de nagyon sok jot olvastam rola,èrdemes kiprobàlni.

    VálaszTörlés
  3. Japán manikűr! :) Én is Anikánál láttam és karácsonyra kaptam egyet, azóta javult is a körmeim állapota. Szép, természetesen fényessé teszi a köröm felületét. És nem mellesleg, egészségessé. Érdemes utánajárni szerintem... ;)
    Szódabikarbónát pedig patikában vegyetek, sokkal olcsóbb. Kézradírnak pláne, bár én a múltkor az amerikai paliba is abból tettem, szerintem nem lett tőle bajunk.
    (a szódabikarbónás kézradír tipp nagyon tetszett, köszi, ki fogom próbálni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szódabikarbóna mindenhol ugyan olyan csak ráírják pl hogy étkezésre nem alkalmas, ami nekem van arra meg azt hogy csak étkezésre alkalmas... mert ? ha magamra kenem akkor mi lesz :D nah de igen ebben igazad van ott sokkal olcsóbb, és nyugodtan használd sütibe is meg több mindenbe mert lúgosít, így nagyon jó a gyomornak, főleg azoknak akik gyakran vannak rosszul különböző ételektől (túl savas) :) jó mondjuk ez más téma volt... igen erről a japán manikűrről majd informálom magam :D

      Törlés
  4. Ahj annyira irigylem a körmeidet :( . Köszi a bejegyzést :) .

    VálaszTörlés
  5. Köszi, hogy megírtad a te módszereidet mert éppen nagy körömerősítésben vagyok.
    A körömágybőr ápolására ajánlom még az olajos-vizes áztatást, nagyon jót tesz a bőrnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen igen, én lábamat szoktam vizes olajos fürdőbe tenni és csodálatos :) köszike még jó hogy mondtad mert ilyenkor nekem már este van :D

      Törlés
  6. húú. nagyon szép ujjaid vannak *.* ezt a szódabikarbónás radírozást tuti kipróbálom :) a körömlakkra pedig kíváncsi leszek, hogy hogyan használ :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó kis bejegyzés volt, és állati szépek a körmeid.:)

    VálaszTörlés
  8. Milyen szép, egészséges körmeid vannak!

    VálaszTörlés
  9. nem is tudtam hogy a szódabikarbóna erre is jó,eddig csak sütéshez és takarításhoz használtam. köszi! :)

    VálaszTörlés
  10. Végül bevált az NYC körömerősítő? :)

    VálaszTörlés